OVER MIJ

Ik kom uit een echte onderwijsfamilie en wist al vroeg dat ik het fijn vond om kinderen iets te leren en uit te dagen. Nadat ik in 2000 mijn diploma heb gehaald, heb ik gewerkt in Ridderkerk en Barendrecht. De groepen 3 t/m 8 heb ik les mogen geven en daardoor heb ik veel geleerd over de ontwikkeling van kinderen. Dit geldt voor alle gebieden: sociaal, cognitief, motorisch, emotioneel, etc. 

Door deze ervaringen heb ik veel kennis over waar een kind in zijn ontwikkeling zou moeten zijn en wat er helpend is om daar te komen. 

Ook merkte ik door de jaren heen dat er als groepsleerkracht zoveel van je gevraagd wordt, dat je aan sommige 'problemen' in de klas niet toekomt. Het frustreerde mij regelmatig dat ik aan het eind van de dag weer niet die ene leerling met lees- of rekenproblemen genoeg aandacht had kunnen geven zodat er stapjes in de ontwikkeling gemaakt konden worden.

Nadat ik mijn diploma voor Remedial Teaching heb behaald, heb ik dan ook besloten om, naast mijn baan als groepsleerkracht, een eigen RTpraktijk aan huis te beginnen.

Om als professioneel Remedial Teacher bij te blijven op alle ontwikkelingen binnen het vakgebied, heb ik mij aangesloten bij de Landelijke Beroepsvereniging voor  Remedial Teachers (LBRT). Ik volg hier geregeld cursussen.

Het werken met kleinere groepjes kinderen of 1-op-1 en daarbij doelen stellen die je samen haalt, geeft mij voldoening. Binnen mijn RTpraktijk is dat op een rustige en passende manier mogelijk. Ik werk bij Remedial Teaching 1-op-1 met een kind. Bij de Huiswerkbegeleiding kunnen er maximaal 3 kinderen tegelijk bij mij aan het werk zijn. Zij kunnen dan leren van en met elkaar en er is daarnaast ruimte genoeg om toch meer individuele ondersteuning te geven.

Binnen mijn RTpraktijk vind ik het daarnaast belangrijk om goed te luisteren naar het kind en de ouders. Een goede samenwerking is onontbeerlijk om tot goede resultaten te komen. Ook de rol van de school wordt hierin meegenomen: binnen Passend Onderwijs hebben scholen de plicht om elke leerling te ondersteunen bij zijn/haar specifieke onderwijsbehoeften. Samen kunnen we kijken naar wat er al wèl goed gaat en hoe ik op een passende manier uw kind kan helpen.